Trei pasi pentru detasare de greutati

Daca te intrebi cum sa treci mai uşor peste  peste o pierdere, peste o nedreptate, peste o despărţire, peste un eveniment care te-a marcat puţin emoţional, citesti anume ceea ce trebuie…

În viaţă, ne mai lovim şi de lucruri nedorite, fapt ce nu prea îl putem controla.

Cineva îţi loveşte groaznic maşina, pici un examen, te desparţi de partener, treci printr-o perioadă cu o stare de sănătate precară, lucruri care sunt neplăcute dar sunt lucruri prin care învăţăm simţindu-le pe propria piele.

Aşadar fii deschis şi spre stăriile neplăcute prin care treci, spre situaţiile care nu sunt chiar pe placul tău şi să le priveşti ca pe oportunităţi de învăţare și spre noile lucruri pe care viaţa are să ţi le ofere.

O  zicala spune: nu există eşec, există doar feedback. Iar feedbackul reprezintă cărămizile pe care le foloseşti pentru a-ţi clădi propriul palat.

Paşi care să te ajute să te detaşezi:

  • Fii martor

De fiecare dată când mă gândesc la evenimentul care m-a atins emoţional, mă văd pe mine în acea situaţie ca fiind altă persoană. Mai precis, tot eu sunt, dar parcă nu mai văd prin proprii ochi imaginea amintirii, mă văd pe mine ca şi cum aş fi un personaj al acelui episod.

E ca şi cum aş ieşi din propriul corp şi m-aş plasa în spate şi observ. Observ dintr-o poziţie de calm ce se întâmplă cu mine, cu personajul din filmul ce se derulează în faţa mea. Observ ce simt, ce gândesc, fără să mă implic.

E nevoie de puţin exerciţiu dar merită să încerci !

  • Asumă-ţi responsabilitatea pentru propriile stări

Nu da vina pe altcineva sau pe altceva pentru că tu te simţi prost. Te simţi prost pentru că tu îţi imaginezi şi îţi reprezinţi lucrurile în mintea ta într-o manieră în care să te facă să te simţi astfel.

De exemplu, ți-e frică de mersul cu maşina pentru că te tot gândeşti la posibilitatea de a face accident sau ți-e frica sa pleci la o activitate deoarece te temi ca ceva nu ți se va primi și vei fi crititcat. Încearcă să controlezi acele gânduri, să le schimbi cu altele pozitive imediat când apar şi lucrurile vor deveni altfel.

Dacă nu îţi asumi responsabilitatea pentru ceea ce gândeşti, pentru ceea ce simţi o să fii o victimă, o persoană care îşi cedează puterea oamenilor sau situaţiilor prin care trece.

Nu te lăsa la mila evenimentelor prin care treci, alege să gândeşti şi să vezi lucrurile în maniera în care te va ajuta cel mai mult.

  • Generalizează

Nu eşti primul care pică un examen, nu eşti primul care pierde nişte bani sau suferă o nedreptate, nu eşti primul om care să se confrunte cu acea problemă şi mai important nu eşti singurul!

Ceea ce ţi se întâmplă ţie în cele mai multe cazuri sunt lucruri fireşti.

„Ce nu te omoară te face mai puternic” – Nietzsche

Iar pentru ati mentine echilibrul in viata trebuie sa mergi inainte.

 

Articolul este adăugat de: Dumitru Darii
Sursa: http://www.castigatimp.com

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: