5 metode ayurvedice pentru a atinge greutatea ideala in mod natural

Cantitatea care o puteti tine atunci cand lipiti palmele, si trebuie sa va ridicati de la masa inainte de a va satura si de a va simti ‘plina’.

Secretul de a va tine sub control greutatea este sa aveti grija ce mancati, eliminand in mod eficient ce e nesanatos si permitandu-i aparatului digestiv sa ia o pauza intre mese. Postul va intrerupe numai metabolismul prin faptul ca nu ii va da nimic la care sa ‘lucreze’ in perioada in care postiti. La fel se intampla cu saritul meselor- daca aparatul digestiv nu primeste  digestiv nu primeste mancare cam in aceeasi perioada in fiecare zi, atunci cand mancati nu va mai functiona cum trebuie. O modalitate de a face fata poftelor este sa va ‘educati’ treptat papilele gustative sa ravneasca numai la ce este bun pentru dvs prin alegerea mancarurilor potrivite si eliminandu-le pe cele nesanatoase. Neglijarea poftelor duce numai la abuzuri atunci cand corpul dvs nu mai poate rezista.

2.      Conformati-va ritmului digestiv propriu si nu contrar lui. Multe dintre noi urmeaza un program nesanatos : sarim peste micul dejun, luam in graba masa de pranz in drum spre serviciu sau la intoarcere, iar masa de seara este prea consistenta, de multe ori servita inainte de culcare.

Conform ayurveda, aparatul digestiv este cel mai activ in timpul pranzului, de aceea se recomanda ca masa de pranz sa fie cea mai consistenta, cea mai bogata masa a zilei. O masa de pranz vegetariana, tipic ayurvedica include 2 sau 3 portii de zarzavaturi gatite, o portie de linte, cereale integrale, chutney (o delicatesa facuta din condimente si fructe sau legume), si lassi, o bautura din iaurt proaspat si apa. Micul dejun si cina ar trebui sa contina alimente mai usor de digerat.

La micul dejun luati fructe proaspete si cereale. La cina, un singur fel de mancare usoara, legume sau supa de linte. Un pumn de migdale sau de nuci prospete este gustarea dintre mese. Daca urmati acest program, digestia dvs nu va fi in general suprasolicitata, iar corpul dvs va metaboliza in mod eficient ce manancati.

3.      Pastrati aparatul intern curat. Va duceti masina pentru a-i schimba uleiul in mod periodic, schimbati lamele de la masina de taiat iarba la inceputul ficarui sezon, faceti curatenie prin casa in fiecare primavara… nu ar trebui sa acordati cel putin atata atentie si corpului dvs ?

Corpul dvs este facut sa elimine resturile de unul singur, dar ar putea avea nevoie de ceva ajutor din cand in cand. Cu cat esti mai curat in interior, cu atat digestia ta va functiona mai eficient, va alimenta celulele si tesuturile si va elimina toxinele din corp. Daca sunt prea multe toxine in interior, sistemul intern va functiona mai putin bine si una dintre consecinte este ca veti lua in greutate si va veti simti greoaie chiar daca mancati cum trebuie. Ayurveda recomanda Triphala pentru a ajuta delicat procesul de curatare interna.

4.      Faceti exercitii. Textele originale ayurvedice au fost scrise cu mult inainte ca televizorul sa ne transforme in telespectatori inraiti pe multi dintre noi. Alegeti-va exercitiile potrivite dupa constitutia naturala si dupa tendinta de a lua in greutate. In timp ce mersul pe jos este intotdeauna benefic, persoanele Pitta sunt atrase de sporturile acvatice iar cele Kapha au nevoie de ceva intr-adevar solicitant, cum ar fi sportul cu racheta.

5.      Odihniti-va bine in fiecare seara. Studiile arata o legatura intre lipsa de somn si obezitate, un metabolism lent si depresie, care la randul lor provoaca ingrasare. Tamaduitorii ayurvedici au recunoscut aceasta legatura dintre somn si digestie cu mult timp in urma, astfel ca rutina ayurvedica ideala va recomanda sa va duceti la culcare inainte de ora 10, si sa va treziti inainte de 6, pentru a avea astfel un somn mai bun si mai indelungat.

Luand o masa mai usoara seara, cu cel putin doua ore inaite de a merge la culcare, va va ajuta sa adormiti mai repede. Terminati-va treaba din timp pentru a nu fi nevoita sa stati treaza pana tarziu. Pentru a va ajuta fiziologia sa se adapteze la un grad mai inalt de stres sau la cerintele mai avansate ale corpului si ale mintii, luati Ashwagandha Rasayana. Ashwagandha este cunoscuta pentru capacitatea sa de adaptabilitate precum si ca intaritor al sistemului nervos.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: