Abdomene de invidiat

 Stapaniti-va poftele.

  • Nu fugiti la platoul cu prajituri sau cu bomboane de fiecare data cand simtiti nevoia sa va rasfatati cu ceva. Faceti din dulciuri o tratatie speciala si evitati pe cat posibil consumarea lor frecventa.
  • Evitati sa mai mancati dupa ora ‘X’. Fixati-va o anumita ora dupa care nu mai aveti voie sa luati nici un fel de gustari si tineti-va de program. O ‘scapare’ ocazionala datorata unui eveniment special, cum ar fi o petrecere sau o cina neasteptata, este permisa, numai nu va faceti un obicei din asta.
  • Faceti sport. Sunt sanse putine ca abdomenul sa se transforme de unul singur ! Trebuie sa faceti putin efort pentru a va atinge scopul, fie stabilindu-va cateva exercitii zilnice sau, de ce nu, incercand yoga pentru a vedea daca va place. Experimentati noi metode pentru a descoperi ce va convine – chiar daca este vorba de vreo caseta video ieftina si veche cu exercitii pentru abdomen !
  •                        
  • Exercitiile de aerobic contribuie semnificativ la tonifierea muschilor si la imbunatatirea aspectului si a functionarii corpului dvs. Faceti jogging, mergeti mai repede, alergati,faceti inot,sariti coarda, mergeti pe bicicleta – faceti ceva activ !
  •             Beti multa apa. Uneori, cand simtiti cea mai mica durere la stomac, decideti imediat ca aveti nevoie de mancare. Mai bine ar fi sa beti un pahar cu apa rece si vedeti daca va veti mai simti infometata. Pentru a va mentine sanatatea si pentru a aproviziona corpul cu toate lichidele de care are nevoie, trebuie sa beti o cantitate considerabila de apa zinlnic. Pentru a stabili ce cantitate este recomandata corpului dvs, impartiti la doi greutatea dvs si beti 0,028 l de apa zilnic pentru fiecare kilogram. (Cel putin !).
  •             Acum ca stiti cum sa incepeti campania pentru un abdomen mai ferm si pus la punct, ce mai asteptati ? Acum este momentul potrivit pentru a face un abdomen de invidiat. Urmati pasii mentionati mai sus si puteti completa cu propriile dvs idei.
  • Luati gustari mai sanatoase cum ar fi legumele si fructele proaspete. Gasiti-va un partener pentru exercitii si provocati-va reciproc pentru a da cele mai bune rezultate. Ganditi pozitiv, fiti motivate, si veti observa imediat schimbari remarcabile !
                                                                       

Dieta pentru un abdomen plat

Dieta pentru un abdomen plat

Orice femeie ravneste la un abdomen plat, sa scape de groaznica burtica sau de pantecul invelit in grasimi, si stim cu toate ca nu este deloc usor. Problema multor diete consta in faptul ca, atunci cand consumam putine calorii,pe langa grasime pierdem si din masa musculara, de aceea o dieta bazata pe substante biologic active care ard grasimile ti-ar putea fi de ajutor.

Arde grasimile de pe abdomen

Armele tale secrete care te vor ajuta sa scapi, in sfarsit, de kilogramele in plus sunt arzatoarele de grasime, si anume niste substante biologic active, printre acestea numarandu-se taurina, colina, metionina, vitamina C si magneziul.

  • Metionina, “motorul” arderii grasimilor – daca ai mai multe kilograme in plus si deseori te simti obosita si apatica, cu siguranta ai prea putina metionina in sange. Acest aminoacid contine sulf, care participa la producerea adrenalinei, hormon ce arde grasimile, fiind astfel motorul descompunerii lipidelor. Metionina se gaseste in iaurt, branza, produsele din soia, carne, peste, linte si galbenus de ou.

Dieta pentru un abdomen plat

  • Taurina ataca grasimile noaptea – acest aminoacid constituit partial din metionina ajuta glanda hipofiza sa secrete hormoni de crestere, care devin activi mai ales in timpul noptii, topind depozitele de grasime. Pe langa aceasta, taurina participa la sinteza acidului choleic, cu rol important in arderea grasimilor. In alimentatie, ne putem procura taurina necesara arderii grasimilor din carne si crustacee (in special scoici si crabi).
  • Colina intareste celulele – prezenta in invelisul protector al neuronilor, inclusiv al celor care alcatuiesc creierul, colina permite ca hormonii stresului sa ajunga intr-o cantitate suficienta la celulele adipoase, pentru a le topi. Alimentele cu un continut bogat de colina sunt laptele, produsele din soia, carnea, leguminoasele, conopida si galbenusul de ou.
  • Vitamina C extrage grasimea – aceasta sustine secretia noradrenalinei, hormon al stresului care, totodata, este responsabil si de transformarea in energie a unei cantitati importante din grasimea depozitata in corp. Pe caile sistemului nervos, acest hormon ajunge rapid la celulele adipoase, de unde extrage grasimea. Viramina C se gaseste in fructe si legume (lamai, grapefruit, coacaze, kiwi, struguri) iar cu cat fructele sunt mai acre, cu atat mai multe grasimi vei reusi sa arzi.
  • Magneziul sparge celulele adipoase – acesta stimuleaza metabolismul la nivel celular si sparge celulele adipoase. Se gaseste in leguminoase si in produsele din faina integrala (painea graham).

Meniu perfect pentru un abdomen plat

Un exemplu de meniu care include substantele arzatoare de grasime este urmatorul:

  • Mic dejun: o felie de paine graham (contine magneziu) + o lingurita de margarina (sau unt cu un continut redus de grasime) + 30 grame branza degresata (contine metionina) + un pahar suc de grapefruit (contine vitamina C);
  • Gustare 1: doua kiwi (contin vitamina C);
  • Pranz: 100 g carne de pasare (contine colina, metionina si taurina), fripta, la care se adauga putina sare, piper si cateva picaturi de sos de soia (contine colina si metionina) + 200 grame conopida fiarta in aburi (contine colina si vitamina C), asezonata cu doi cartofi mici, fierti, nucsoara si patrunjel;
  • Gustare 2: 125 g struguri (vitamina C) + un pahar cu suc proaspat de lamaie (vitamina C);
  • Cina: o salata din 80 grame creveti (taurina), 100 grame salata verde, o jumatate de rosie si o jumatate de ardei gras (contin vitamina C) si 50 grame mazare (contine magneziu si colina) + un sos din iaurt degresat (metionina), zeama de lamaie (vitamina C) si verdeturi, la alegere (marar, patrunjel etc.), precum si sare sau piper, dupa gust.

Alte trucuri pentru un abdomen plat

Dieta pentru un abdomen plat

  • – Alimentele care sustin lupta ta cu grasimile de pe abdomen sunt fructele proaspete, precum kiwi, pere, banane, pepene rosu sau caise, fiind esential sa le consumi intre mesele principale, pentru ca altfel impiedica digestia;
  • – Alege iaurt sau kefir in loc de lapte, pentru ca spre deosebire de lapte, caruia ii lipseste enzima lactoza si cauzeaza balonari, iaurtul si kefirul contin fermenti lactici, care ajuta digestia;
  • – Bea zilnic doi litri de apa plata sau ceai din plante si intercaleaza, o zi pe saptamana, in care sa consumi numai sucuri proaspete de legume sau de fructe;
  • – Pentru a elimina aerul care ajunge inutil in burta si te baloneaza, evita sa bei lichide cu paiul si pe cat posibil, nu vorbi in timp ce mananci;
  • – Bea ceaiuri de plante, digestive si relaxante. Cel de ciumarea (Gulega Officinalis) ajuta la digestia mancarurilor si arde grasimile (se bea inainte de masa) iar cel de verbina, anason si musetel (in parti egale) este relaxant si eficient impotriva senzatiei de saturatie aparute imediat dupa masa;
  • – In completarea regimului alimentar, miscarea (minim 30 de minute, de trei ori pe saptamana) si gimnastica pentru abdomen sunt foarte importante pentru obtinerea si mentinerea unui abdomen plat.

Abdomen plat dupa nastere

Dupa nastere, burtica ta va semanata cu un balon dezumflat. Va fi moale, usor lasata, proeminenta. Daca te surprinde faptul ca inca mai ai burtica dupa ce ai nascut, explicatia este simpla. E vina uterului, care s-a destins mult in timpul sarcinii si se va retrage treptat, pana cand va reveni la marimea initiala. Dar asta se va intampla abia la patru saptamani dupa nastere. Daca, dincolo de aceasta perioada, ramai cu o burtica proeminenta nu poate fi vina uterului pentru ca el se retrage complet.

Asadar, chiar si dupa retragerea uterului, vei ramane cu un abdomen proeminent, chiar daca inainte de sarcina il aveai perfect plat. Toata lumea cunoaste pe cineva, care cunoaste pe cineva, care a avut abdomenul perfect plat, la cateva saptamani de la nastere. Asemenea cazuri exista, dar sunt foarte rare. Majoritatea mamicilor scapa de burtica in cateva luni si nu stand degeaba. Este si normal sa fie asa daca ne gandim ca abdomenul sufera si el o trauma.

Secretul este rabdarea. Sa nu uitam ca abdomenul s-a marit in noua luni, deci nu are cum sa revina la normal peste noapte. Viteza cu care iti vei redobandi abdomenul dinaintea sarcinii depinde de greutatea pe care o aveai inainte sa ramai gravida, de numarul kilogramelor depuse in sarcina, de gradul de activitate si, bineinteles, de mostenirea ta genetica (intreaba-ti mama sau sora cat de repede si-au revenit).

Daca au trecut saptamani de la nastere si totusi ai burtica, principalul vinovat este stratul adipos (grasimea) care s-a format pe abdomen, mai ales daca ai cedat poftelor alimentare si ai fost sedentara. In al doilea rand, poate sa fie vina muschilor abdominali care, datorita maririi uterului, s-au intins la maxim, devenind mai slabi si lipsiti de tonus. Tesutul adipos poate sa dispara fara niciun fel de efort din partea ta, daca alaptezi. Pentru a produce lapte, corpul tau foloseste un numar mare de calorii, iar daca ai o dieta moderata, fara excese, va recurge la caloriile stocate sub forma de grasime. In cateva luni poti sa scapi complet de burtica. Mamicile care nu sunt atat de norocoase vor face mici eforturi.

Exercitiile aerobice sunt cele mai indicate pentru arderea grasimilor. Poti sa faci alergare in parc sau pe banda, tae-bo, gimnastica aerobica, mers rapid, sarituri cu coarda. Ai de ales in functie de forma fizica in care te afli. Daca esti o sedentara, probabil ca mersul in ritm rapid ti se va parea cel mai usor. Daca esti pasionata de sport, vei putea sa alergi, macar 10 minute pe zi. Pentru refacerea muschilor abdominali, ai nevoie de exercitii anaerobe, adica diverse tipuri de „abdomene”, cu sau fara greutati. Exercitiile pot fi dureroase sau chiar imposibile pentru mamicile care au nascut prin cezariana, asa ca va trebui sa asteptati pana cand corpul se reface complet, altfel puteti face mai mult rau decat bine. Cel mai bine este sa intrebati medicul la controlul post natal daca si cand puteti incepe exercitiile pentru abdomen. Atentie! Nu este suficient sa fie (aproape) vindecata cicatricea de pe piele. Este posibil ca uterul si celelalte tesuturi de sub piele sa se vindece mai greu decat pielea. 

Cand incepi sa faci abdomene pentru prima data, ar trebui sa te concentrezi mai mult pe contractii izometrice.
Asta inseamna sa iei o pozitie care necesita incordarea muschilor abdominali si sa ramai asa pentru un timp, fara sa relaxezi muschi. Iata cateva exercitii pe care le poti incerca acasa, destinate mamicilor care au nascut de curand si nu au muschii destul de puternici pentru face abdomene clasice. Cand aceste doua exercitii ti se par prea usoare, inseamna ca muschii sunt mai puternici si nu mai fac un efort suficient de mare ca sa conteze cu adevarat. Atunci poti, si chiar este indicat, sa treci la exercitii mai grele.
  1. Intinde-te pe spate cu genunchii indoiti si talpile pe podea. Incordeaza abdomenul usor, ridicand soldurile si ramai asa pentru 30 de secunde. In acelasi timp poti sa incordezi muschii planseului pelvin, ca la exercitiile Keggel. Lasa picioarele jos si relaxeaza muschii timp de 30 de secunde apoi reia exercitiul. Poti incerca pana la 10 repetari daca nu simti durere.
  2. Intinde-te pe spate cu genunchii indoiti, talpile pe podea si mainile la ceafa. Ridica usor capul, apoi gatul si umeri daca poti. Ai grija sa folosesti abdomenul si nu bratele pentru a sustine greutatea trunchiului. Ramai asa timp de 5 secunde, apoi relaxeaza-te timp de 10 secunde. Repeta de 5-10 ori. Pe masura ce muschii se intaresc si exercitiile ti se par mai usoare, mentine contractia musculara pentru 10-20 de secunde.
                                                                                           
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: